Vyjádření klubu k incidentu během utkání proti Vítkovicím

Klub
O L O M O U C – Vedení klubu HC Olomouc se zabývalo nepříjemnou situací z posledního domácího zápasu, v němž se Mora střetla s Vítkovicemi. V polovině utkání fanoušci obou celků zapálili pyrotechniku, přičemž vznikla kouřová stopa, která přitížila k dýchatelnosti a viditelnosti. Z táboru vítkovických příznivců dokonce přiletěl hořící předmět i na ledovou plochu. Olomoucký klub za celý incident dostal pokutu 20 000 Kč. K celé situaci se vyjádřili marketingový manažer klubu Mario Cartelli a generální manažer klubu Erik Fürst.

„Ještě předtím, než začnu psát o incidentu z utkání proti Vítkovicím, bych chtěl všem fanouškům srdečně poděkovat za to, jakou naším hráčům během zápasů extraligy vytváří atmosféru, je přímo elektrizující. Náš klub se však v žádném případě neztotožňuje s tím, co se stalo v polovině utkání osmého kola.

Pyrotechnika zkrátka na stadion nepatří, v žádném případě nechceme, aby se tato situace opakovala. V opačném případě by totiž hrozila vyšší pokuta než tomu bylo nyní (20 000 Kč), kontumace zápasu, nebo dokonce uzavření zimního stadionu. Pokud se tedy bude situace opakovat, zaměříme se na jednotlivé osoby a zabráníme jim další vstup na naše domácí utkání. Chtěl bych také doplnit, že pokutu a také ušlý zisk budeme vždy vymáhat na viníkovi. Částka se může v tomto případě vyšplhat až do výše milionů korun.

Mimo to, že už jsme dostali pokutu od disciplinární komise extraligy, může mít tato situace i další finanční újmy. Máme totiž zpětnou vazbu od fanoušků, kteří chodí na utkání s dětmi. Rozhodující se, zda vůbec na další zápasy mají zamířit, či nikoliv.

Na základě vzniklé situace jsem se sešel s členy našeho fanouškovského tábora. Slíbili mi, že se podobný incident už nebude nikdy opakovat.

Na závěr bych chtěl poprosit naše fanoušky, aby chodili i na další domácí zápasy a fandili takovým způsobem, který vyburcuje hráče k co nejlepším výkonům, nezanechá za sebou žádné škody a nebude pro všechny přítomné žádnou přítěží.

Děkuji mnohokrát.“

Mario Cartelli – marketingový manažer klubu HC Olomouc

„Jsem rád, že fanoušci chodí v takovém počtu jako doposud. Dovolím si tvrdit, že máme jedny z nejlepších fanoušků v extralize. Nicméně nemáme zájem o fanoušky, kteří se chovají tímto způsobem. Nejenže škodí samotnému klubu, ale i hráčům na ledě, kteří poté nemůžou dýchat. Klub na základě tohoto incidentu musí přistoupit k opatření, jež nebude pro fanoušky nijak zvlášť příjemné. Klub na to bude muset navíc vynaložit nemalé finanční prostředky.“

Erik Fürst - generální manažer klubu HC Olomouc