![](/image?file=https://hc-olomouc.esports.cz/foto/ruzne_obrazky_do_clanku/kohouti_na_castach.jpg&w=1920&h=780&exact=1&topcut=0&format=jpg)
Křížem krážem extraligovou mapou! Kolik času stráví Kohouti na cestách v příští sezóně?
![]( https://hc-olomouc.esports.cz/foto/ruzne_obrazky_do_clanku/mora_on_road%20(555x312).jpg )
Postup do české nejvyšší soutěže přidělil vyjímaje Mladé Boleslavi dvanáct nových soupeřů, s čímž samozřejmě souvisí i cesty na venkovní utkání. Podívejte se na pár zajímavých čísel.
![](https://hc-olomouc.esports.cz/foto/ruzne_obrazky_do_clanku/logo_zlin_orez.jpg)
V sezóně 2013/14 utekla hráčům Mory cesta nejrychleji do Šumperka. Ke krajskému derby většinou dorazili za 50 minut, přičemž urazili 60 kilometrů. Podobně krátký výlet absolvují Kohouti v první sezóně od návratu do extraligy k zápasům se Zlínem. Cesta trvá zhruba jednu hodinu, počet ujetých kilometrů činí 65.
Dlouhý program do autobusu museli Hanáci v uplynulém ligovém ročníku vymýšlet při cestě do Kadaně. Sedačka v tu dobu byla jejich nejlepším kamarádem zhruba na čtyři hodiny, zatímco se kilometrovník posunul o další čtyři stovky. V extralize se ale bude k jednomu soupeři cestovat ještě o pár minut déle, a to do města porcelánu a lázní, Karlových Varů. Čísla jsou následující: čtyři hodiny a deset minut, 412 kilometrů.
![](https://hc-olomouc.esports.cz/foto/ruzne_obrazky_do_clanku/kv.png)
V extralize je sice stejně moravských a slezských klubů, jako tomu bylo loni v první lize, ovšem pozitivem pro Moru a její fanoušky je, že vzdálenosti k soupeřům z těchto koutů naší země jsou přívětivější. Loni se v první lize kromě Olomouce jednalo o týmy Šumperka, Havířova, Třebíče a Jihlavy (ta navíc neleží v historické zemi Morava celou svou plochou).
V extralize jsou to s Olomoucí moravské Brno se Zlínem a slezské Vítkovice a Třinec. Na zápasy k těmto sokům se bude jezdit jen něco okolo hodiny.
Pokud chceme naši analýzu okořenit trochou matematiky, zjistíme, že Kohouti stráví v autobuse zhruba 128 hodin, což znamená pět a čtvrt dne. Oproti loňsku je to o pár hodin méně – 135 hodin, tedy něco přes pět a půl dne. Pneumatiky autobusu s olomouckými hokejisty budou muset spolykat zátěž cirka 11 700 kilometrů, což je v porovnání s minulým ročníkem o poznání méně. Loni se najelo okolo 13 500 kilometrů.
Cestování na venkovní utkání 2014/15 | ||
---|---|---|
Město | Čas | Km |
Zlín | 1 hod | 60 |
Brno | 1 hod | 84 |
Vítkovice | 1 hod a 10 min | 96 |
Třinec | 1 hod a 30 min | 120 |
Pardubice | 2 hod a 12 min | 137 |
Hradec Králové | 2 hod a 15 min | 141 |
Praha (2x) | 2 hod a 39 min | 281 |
Mladá Boleslav | 3 hod a 6 min | 306 |
Liberec | 3 hod 15 min | 239 |
Plzeň | 3 hod 30 min | 371 |
Litvínov | 3 hod 50 min | 385 |
Karlovy Vary | 4 hod 9 min | 412 |
Pozn: Vybrána byla vždy nejrychlejší možná cesta; plánování a měření trasy podle Mapy.cz (v potaz bereme čistý čas). Údaje v tabulce značí jednosměrnou cestu.