Všichni si přijdou na své, zve Simon Vejtasa na páteční MORA Fest. Barva domácích dresů? Fanoušky necháme hlasovat

Daniel Fekets, Jakub Žurovec
O L O M O U C - Už v pátek proběhne v blízkosti plecharény vůbec první ročník MORA Festu, který kromě přípravného zápasu mezi Morou a Zlínem nabídne koncerty kapel Argema a Trocha Klidu. Příznivci olomouckého hokeje se budou moct těšit také na autogramiádu hráčů A-týmu, křest nových dresů a v pozdních nočních hodinách i na after party v klubu Belmondo. O celé události se v obsáhlém rozhovoru rozpovídal marketingový manažer HC Olomouc Simon Vejtasa.

Kdy vznikl nápad, že uspořádáte MORA Fest?

Už dlouho jsem nosil v hlavě myšlenku, jak využít okolí našeho stadionu při nějaké větší akci. Sice není jedním z nejútulnějších, ale je docela velké. Tím, že parkoviště je uzavřené, tak to vybízí k podobným akcím, jakou bude MORA Fest. Počáteční nápad tedy vznikl dříve, ale realizaci jsme zahájili až po konci play-off. Začali jsme zjišťovat, jestli pořádání bude vůbec možné skrz různá městská nařízení a vyhlášky. Následně došlo k zajištění kapel a dalšího doprovodného programu. Možná největší trable byly paradoxně s tím, abychom na páteční termín vůbec sehnali soupeře, protože o prázdninách se přípravná utkání většinou hrají v úterý a čtvrtky. Jsme moc rádi, že Zlín nakonec se zápasem souhlasil.

Všiml jsem si, že Zlín má na programu dva zápasy ve dvou dnech. Ve čtvrtek hraje v Přerově.

Oslovili jsme více potenciálních soupeřů, ale naráželi jsme na ten termín, který byl pro nás daný, protože by nemělo smysl takovou akci dělat v jiný den než v pátek nebo sobotu. Je skvělé, že je to zrovna Zlín. Bude to derby a přijede atraktivní soupeř, ačkoliv teď bohužel působí ve druhé nejvyšší soutěži. Že hraje i o den dříve v Přerově? To je čistě jeho věc.

Na MORA Festu vystoupí kapely Argema, Trocha Klidu a Omikron band. Jak složitá jednání probíhala v tomto případě?

Jednání s kapelami byla rychlá a bezproblémová. Díky naší spolupráci s Belmondem a S Klubem by mělo být po technické stránce vše na nejvyšší úrovni, tudíž věřím, že i pro hudebníky bude účast na MORA Festu zážitkem.

Co bude hlavní gró pátečního festivalu?

Jsme sportovní klub, takže ze sportovního hlediska je odpověď jasná. Nicméně chtěli bychom, i díky zkušenosti z loňské sezóny, kdy se nám osvědčilo propojení kultury a sportu ve spolupráci s Moravským divadlem Olomouc, na kulturu navázat. I proto jsme vymysleli tuto páteční akci. Program jsme se snažili poskládat tak, aby si na své přišli všichni návštěvníci, od dětí až po fanoušky, kteří na hokej chodí již desítky let.

Bude to největší marketingová akce za dobu vašeho působení v HC Olomouc?

Snažíme se posouvat. Když jsme začínali uvažovat o Mora expresu, tak jsme si říkali, že taková akce tady v klubu ještě nebyla. Teď je ale těžké obě tyto akce porovnávat, protože jsou úplně jiné. Co se týče lidí, na MORA Festu jich bude určitě více než ve vlaku, kde bylo asi 650 fanoušků. Očekáváme, že na MORA Fest přijde 1500 až 2000 osob. Z tohoto hlediska to největší akce bude. Co se týče náročnosti organizace, tam je to srovnatelné s výjezdem na Spartu.

S nadsázkou se dá říct, že možná vás jako marketingového manažera potěšily dosavadní výsledky A-týmu ze všech nejvíce. Když se daří, o to víc fanoušků by mohlo dorazit.

Jsem především strašně rád za to, kolik fanoušků přišlo na první domácí zápas s Kometou. Mít 2 125 diváků na prvním srpnovém přáteláku? To je naprosto skvělé. Samozřejmě tomu pomohli i fanoušci z Brna, ale i bez nich by to číslo bylo famózní. Také vítězství 6:3 je velkým tahákem na pátek. Klukům v kabině jsem říkal, ať se snaží, aby nalákali fanoušky, což se povedlo. Snad to je co nejlepší reklama.

V 18:00 se bude hrát proti Zlínu, nicméně budou mít fanoušci možnost se s hráči osobně setkat?

Jednoznačně, to je ostatně jeden z hlavních cílů MORA Festu, jehož součástí bude i autogramiáda. Na té sice budou hráči kvůli utkání jen omezený čas, při křtu dresů ale budou přímo na pódiu hráči mimo sestavu. A věřím, že minimálně část hráčů bude možné potkat i během programu po utkání.

Zmíněn byl křest dresů, můžete prozradit, jaké novinky na nich budou?

Snažili jsme se dát dohromady primárně dvě věci. Zaprvé jsme chtěli, aby byl dres z části jiný, než byl. Ale zároveň jsme chtěli ponechat jednoduchost, která náš dres v minulých letech zdobila. Jestli se to povedlo, to nechám na fanoušcích. Variant jsme měli několik, v podstatě od konce loňské sezóny jsme nad nimi přemýšleli. Nakonec jsme se pro jednu z nich rozhodli a v pátek představíme dvě základní varianty - bílou a červenou. Třetí sadu si zatím necháme pro sebe. Můžu prozradit, že přímo na MORA Festu bude probíhat hlasování o tom, jestli budeme doma nastupovat ve světlé či tmavé variantě dresů. I tím bych chtěl lidi nalákat.

Když odhlédneme od MORA Festu, v minulé sezóně měl klub velmi pozitivní ohlasy na sociálních sítích. Především co se vtipných grafik týče.

Před uplynulou sezónou jsme komunikaci na sítích hodně řešili. Jak ji vlastně pojmout, jak ji trošku pozvednout. Ať už se jedná o Instagram, Facebook nebo Twitter. Nějaké články už ohledně toho vyšly. Za hodně věcmi stojí Jakub Labounek, což je člověk, který má právě grafiku na starosti. Většina nápadů byla z jeho hlavy. Ostatní obsah sociálních sítí vzniká kolektivní prací redakce a lidí v klubu. Reakce byly vesměs pozitivní, ačkoliv si uvědomuji, že některé věci byly na hraně. Možná i za hranou. Ne vždycky se to povedlo, ale troufám si říct, že drtivá většina příspěvků pobavila, což byl účel. Zvlášť na video, které lákalo na sérii s Pardubicemi, byly ohlasy výborné, a to napříč celou republikou.

Do plecharény si každou sezónu diváci cestu najdou. Překvapilo vás, že v ročníku loňském, kdy už v klubu nepůsobil David Krejčí, návštěvnost nikterak nepoklesla?

Osobně jsem trochu překvapený byl, hlavně ze začátku. Bál jsem se, že v návštěvnosti propad bude. Pak nám ale pomohl začátek sezóny, kdy jsme hned ve druhém domácím zápase porazili Spartu 4:0. Následně se pokračovalo ve famózních výsledcích dál a lidé prostě chodili. Návštěvnost byla skvělá, na zápasy základní části průměrně chodilo necelých 4600 diváků (maximální kapacita 5500 diváků pozn. red.). Jediné, co mě trošku mrzí, je fakt, že se nedokázalo více zápasů vyprodat. Z logiky věci Sparta, Kometa nebo Třinec táhnou víc, ale ve finále, když se podíváme na návštěvnost, mezi těmito a ostatními zápasy nebyl zas takový rozdíl. Máme tedy pořád na čem pracovat.

bonus