V plecharéně znovu proběhlo darování krve s fanoušky

Daniel Fekets
O L O M O U C - Projekt KÁPNI BOŽSKOU ČERVENOU už neodmyslitelně patří k olomouckému klubu. Navíc podruhé za sebou darování krve proběhlo přímo na hrací ploše plecharény. Zhruba čtyři desítky dárců tak mohly přispět dobré věci. Odměnou jim bylo občerstvení, kontakt s hráči A-týmu nebo prohlídka zázemí.

FOTO: Michal Struž

Mezi pravidelné dárce krve patří obránce Dalibor Řezníček, který se akce zúčastnil také letos. „Je to určitě dobrá věc. Je skvělé, že darování neprobíhá jen v nemocnici, ale také tady na stadionu. I díky tomu to osloví více potenciálních dárců, což je určitě dobře. Kvituju to,“ hlásí olomoucký zadák.

Podobná slova volí i markentingový manažer klubu Simon Vejtasa: „Jsme primárně rádi, že spolupráce s Transfuzním oddělením Fakultní nemocnice Olomouc stále pokračuje. A také se neustále prohlubuje. Tohle je největší výsledek dosavadní čtyřleté spolupráce. Poprvé jsme odběry na zimáku dělali už loni, a vzhledem k tomu, že ohlasy byly výborné, rozhodli jsme se to letos zopakovat. Zájem fanoušků byl opět velký. S trochou nadsázky se dá říct, že letos už poněkolikáté byla plecharéna vyprodaná.“

Ačkoliv velká část dárců chodí na olomoucké zápasy pravidelně, tentokrát se dostali do míst, kde se během mistrovského utkání běžně nepodívají. „Není to jen o tom, že se dárci dostanou na ledovou plochu, ale oni prochází vlastně celým zázemím. Mohou vidět šatnu, ošetřovnu, posilovnu nebo šatnu rozhodčích. I tohle je pro fanoušky zajímavé. Drtivá většina dárců, kteří dorazili, chodí na hokej pravidelně. Spousta z nich dorazila v dresech, šálách a kšiltovkách,“ chválí Vejtasa.

„Projekt Kápni božskou červenou funguje už dlouho, takže pokračovat určitě bude. Věřím tomu, že příští rok odběr zopakujeme. Trošku nás omezuje to, že to tady můžeme dělat opravdu jenom v letních měsících, když tu není zima. Vždycky to musíme směřovat na květen nebo červen, ale během roku se budeme snažit o spolupráci s Transfuzním oddělením nějakým jiným způsobem,“ navazuje hlavní tvář olomouckého marketingu.

Právě marketingové oddělení připravuje na léto, ostatně jako vždy, celou řadu dalších akcí. Ve čtvrtek 20. června se fanoušci mohou těšit na tradiční fotbalové měření sil Mory se Sigmou Hodolany, na srpen je pak naplánován druhý ročník MORA Festu. „Když není sezóna, je určitě více času se takhle potkat i mimohokejově. My jsme za to jenom rádi a vždy doufáme, že na tyto akce přijde co nejvíce lidí. Je fajn si s fanoušky popovídat a poznat se s nimi,“ prozrazuje Dalibor Řezníček.

Obránce, který v ročníku 2023/2024 prožil svou životní sezónu, se s celým A-týmem pochopitelně pilně chystá na sezónu následující. V rozhovoru pro klubové stránky přiznává, že se už těší na období, kdy se znovu vyjede na led. „Příprava probíhá standardně. Teď je to o nabírání síly a kondice. Je to podobné jako minulý rok. Zranění se nám celkem vyhýbají, takže to je skvělé, ale samozřejmě se už všichni těšíme na led,“ uzavírá Řezníček.

bonus