Marketingový manažer Simon Vejtasa o MORA Festu i nových dresech. Co výjezd na Spartu?

Eliška Faltýnková
Kromě hráčů se na nový ročník Tipsport extraligy připravuje i vedení klubu. Opravdovou zatěžkávací zkouškou před zahájením sezony byl pro olomoucký marketingový tým MORA Fest, který v letošním roce fanouškům nabídl kromě trojitého derby s Přerovem také koncerty, křest nových dresů, autogramiádu hráčů a v pozdních nočních hodinách rovněž after party v klubu Belmondo. Jak celou akci hodnotí marketingový manažer HC Olomouc Simon Vejtasa?

FOTO: Jakub Šustr

Druhý ročník MORA Festu máme za sebou, jak byste ho zhodnotil?

Primární důvod, proč MORA Fest pořádáme je, abychom udělali něco navíc pro naše fanoušky – ale ne pouze pro naše fanoušky. Abychom trošku propojili sport s kulturou. To si myslím, že se nám daří. Jde svým způsobem, minimálně v rámci české hokejové extraligy, o jedinečnou akci. Po loňském ročníku, který byl rozjíždějící a šlo jen o takový malý fesťáček, už se letos dá říct, že to byl opravdu fesťák. Jsem rád, že nakonec přišlo tolik lidí. Ačkoliv chvilku pršelo, tak to lidi neodradilo a byli tady v hojném počtu.

V rámci festivalu proběhl i křest dresu. Jak jste spokojení s tím, jak dres vypadá?

Chtěli jsme vycházet ze sad dresů z minulých let. Změny tedy nejsou úplně dramatické. Jde spíš o drobnosti, převážně v dolní části dresu. Pak tam jsou změny, kterých si fanoušek třeba ani nevšimne. Například je přesunuto číslo z hrudi pod krk, je jiný font písma, je tam také víc log sponzorů. Za sponzory jsme skrz rozpočet rádi. Zároveň je dobré, že jsme se v podstatě se všemi partnery dokázali domluvit tak, aby loga celkový design dresu nenarušovala a dobře tam zapadala. Mně se dresy líbí, ale hlavní je vždycky to, aby se v nich dobře hrálo hráčům a aby v nich vyhrávali.

Blanka Škodová říkala, že jste ji oslovil při prvním přátelském utkání, jak vás napadlo, že by zrovna ona mohla dres pokřtít?

S Blankou jsme se pořádně neznali, jen tak od vidění. Párkrát tady byla na zimáku. Každý rok hledáme někoho, kdo dres pokřtí. Dva roky zpátky to byl pan Krobot, loni pan Pavka ze skupiny Argema. Letos jsme zvolili Blanku. Je historicky první žena, která pokřtila dres HC Olomouc. Doufám, že teď bude třeba častěji chodit fandit na stadion.

V rámci křtu proběhlo i předání voucheru armádě, jak vzniklo tohle?

Loni jsme už podruhé organizovali Army game. Byli jsme od začátku domluvení, že zisk z aukce dresů půjde na podporu dobročninného spolku a že šek slavnostně předáme právě na MORA Festu. S armádou spolupracujeme dlouhodobě. Hráči využívají různé teambuildingové akce v armádních prostorách. Tímhle se spolupráce prohlubuje a jsme za to rádi. Myslím, že celkově bylo, obzvlášť dneska, krásně vidět, že naše propojování s různými subjekty se rozrůstá. Mohli jsme tady dnes vidět transfúzní oddělení, Fakultní nemocnici Olomouc, hasiče, vojáky, záchrannou službu. Jsem moc rád, že taková přátelství udržujeme a vlastně i díky tomu můžeme tyhle akce dělat.

Chystáte v příštím roce ještě nějaké další akce, na které by se fanoušci mohli těšit? Bude třeba opět výjezd na Spartu?

Ano, to už asi můžu prozradit. Výjezd Mora Expressem na utkání v O2 Aréně opět bude. S tím, že z těch dvou možných termínů, které se nabízí, vybereme pravděpodobně ten druhý, tedy v neděli 5. ledna.

Je ještě něco, co byste chtěl doplnit?

Na závěr bych chtěl poděkovat všem kolegům v klubu. Ve srovnání s jinými kluby je nás tady opravdu málo, a ačkoliv to možná nevypadá, uspořádat takovou akci jako MORA Fest stojí hodně dlouhodobého úsilí. Doufám a troufám si říct, že se nám to povedlo. Myslím si, že to ukazuje, že je Olomouc vlastně takový rodinný klub. Všichni musíme dělat všechno a vzájemně si pomáhat. Od generálního manažera, přes moje kolegyně na marketingu až po uklízečky. Museli jsme si vycházet vstříc a pomáhat si. Hlavně díky tomu to dnes dopadlo tak pozitivně a můžeme přemýšlet, jestli to příští rok uspořádáme znovu.

bonus